Kursvärdering Examensarbete
För att kunna utveckla och förbättra kursen är vi mycket intresserade av att veta hur du har uppfattat den. De flesta frågor kan besvaras med att markera en ruta, men motivera gärna dina svar – gärna med förslag om konkreta förbättringsåtgärder. Kursvärderingen är naturligtvis anonym.
1.
Vad är ditt allmänna omdöme om kursen?
2.
Vad på kursen har fungerat väl?
3.
Finns det något på kursen som skulle kunna förbättras?
4.
Det har varit mycket tydligt vad som krävs för att klara kursen
5.
A) Kursens krav på arbetsinsats var lagom
6.
B) Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ned på egna studier och arbete med skrivuppgifter?
7.
C) Hur många timmar per vecka har du i genomsnitt lagt ned på arbete i basgrupper?
8.
Administrationen under kursen (schema, tentamensanmälan mm.) har fungerat väl
9.
I vilken grad har föreläsningarna bidragit till ditt lärande?
10.
I vilken grad har seminarierna bidragit till ditt lärande?
Har det funnits tillräckligt med muntlig och skriftlig färdighetsträning?
11.
a) Muntlig färdighetsträning
12.
b) Skriftlig färdighetsträning
13.
A) I vilken grad har du fått återkoppling från lärare på dina skrivuppgifter?
14.
B) Har kommentarerna bidragit till din skriftliga färdighetsträning?
15.
I vilken grad har den obligatoriska litteraturen bidragit till ditt lärande?
16.
I vilken utsträckning har kursen bidragit till att du utvecklat din förmåga att söka rättskällor?
17.
I vilken utsträckning har du haft nytta av biblioteket och det tillgängliga biblioteksmaterialet?
Kränkning på grund av kön, sexuell natur, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnicitet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, etnicitet, m.m.
Kränkningar kan bestå i såväl ovälkommen fysisk beröring som t.ex. nedvärderande eller förlöjligande kommentarer eller skämt, utfrysning, förtal eller motarbetande av studier.
18.
Har någon som du kommit i kontakt med under kursen uppträtt på ett sätt som lett till att du känt dig kränkt? Ange även vilken personkategori det rör sig om.
19.
Vilken eller vilka personkategorier rör det sig om?
20.
Beskriv gärna hur kränkningen har gått till.
21.
Ange gärna vad du tycker institutionen, kursföreståndaren eller lärarna bör göra för att förebygga liknande kränkningar i framtiden.
Kontakta gärna – om du så vill – kursföreståndare, studiebevakare, lärare eller annan person på institutionen som du har förtroende för, om du har känt dig kränkt.
Stort tack för din medverkan!